Wizualizacja wnętrz 3D dla biur i agencji nieruchomości – jak działa i jak wykorzystać w swoim biznesie?
Wprowadzenie wizualizacji wnętrz 3D do swojej oferty może okazać się strzałem w dziesiątkę i pomimo drobnego wydatku na usługę potrafią przynieść spore zyski. W wielu krajach wirtualne spacery po wystawianych na sprzedaż nieruchomościach są ogólnie dostępną usługą oferowaną przez biura, agencje oraz deweloperów. W Polsce jednak nadal niewiele firm decyduje się na to rozwiązanie, dlatego możliwość skorzystania z wizualizacji wnętrz 3D może pomóc wyróżnić się na tle konkurencji.
Na czym polega wizualizacja wnętrz 3D?
Większość agencji oraz biur nieruchomości prezentuje na swoich stronach internetowych zdjęcia oraz filmiki wybranych domów lub mieszkań. Klienci jednak często nie są w pełni przekonani do prezentowanych materiałów, niektóre uważają za zbyt wyidealizowane, często mają również problem z wyobrażeniem sobie rzeczywistej wielkości i przestronności pomieszczeń. Znalezienie właściwego domu lub mieszkania często oznacza wiele wizyt w terenie, które pochłaniają mnóstwo czasu. Jeśli jednak udostępni im się możliwość odbycia wirtualnego spaceru po budynku, to prawdopodobnie o wiele szybciej podejmą decyzję o umówieniu się na spotkanie. Dlaczego? Wizualizacja wnętrz 3D to do dokładne odwzorowanie szczegółów pomieszczeń z zachowaniem odległości, wysokości, a nawet głębi czy też oświetlenia. Efekt jest o wiele bardziej wiarygodny niż w przypadku popularnych spacerów po okolicy oferowanych przez Google Street View, ponieważ kamera 3D odbiera rzeczywistość podobnie jak ludzkie oko.
Co jest potrzebne i jak wygląda realizacja usługi?
Na rynku pojawia się coraz więcej kamer 3D funkcjonujących jako skanery otoczenia. Prawdopodobnie tylko kamera będzie nowym zakupem, ponieważ oprócz niej potrzebny jest jeszcze komputer lub jakiekolwiek urządzenie mobilne, które będzie w stanie obsłużyć aplikację niezbędną do stworzenia modelu 3D. Aplikacja przesyła zebrane przez kamerę informację na serwer wybranej przez biuro firmy wykonującej usługę wizualizacji wnętrz 3D. Wystarczą niecałe dwie godziny, żeby móc odebrać gotową prezentację zeskanowanego pomieszczenia. Należy pobrać ją z serwera i wkleić fragment kodu html, a prezentacja wyświetli się np. na stronie internetowej firmy.
Jak usługa wizualizacji wnętrz może wpłynąć na wyniki sprzedaży?
Każda innowacja jest mile widziana przez potencjalnych klientów. Decydując się na umieszczenie prezentacji 3D z wirtualnym spacerem po oferowanych nieruchomościach, umożliwia się klientom dokładne zapoznanie się z domami i mieszkaniami na sprzedaż. Klient może obejrzeć każdy fragment pomieszczenia, co jest ogromną zaletą w porównaniu z przedstawieniem wyłącznie zdjęć lub filmów, które rzadko obejmują całe pomieszczenie lub są wykonane pod takim kątem, żeby np. pomieszczenia wydawały się większe. Oferta zyskuje na wiarygodności, dzięki czemu wzrasta szansa na to, że klient skontaktuje się właśnie z biurem nieruchomości, które udostępniło mu wirtualny spacer. Tym sposobem na spotkanie z agentami umówią się naprawdę zdecydowane osoby, którym zależy na konkretnych nieruchomościach.
Mniej niezdecydowanych klientów oznacza więcej podpisanych umów, często w o wiele krótszym czasie. W ten sposób biuro ma szansę przyjąć więcej klientów, zwiększając jednocześnie prawdopodobieństwo podpisania większej liczby umów. Duża ilość zadowolonych klientów to również spore szanse na polecenie biura innym osobom zainteresowanych kupnem domu lub mieszkania. Warto również zauważyć, że wprowadzenie usługi wirtualnych spacerów może stać się cechą wyróżniającą firmę i wpłynąć na wzrost rozpoznawalności na rynku, co może spowodować łatwiejsze i szysze pozyskiwanie nowych klientów.
Przeczytaj kolejny wpisy na naszym blogu
Poznaj naszą usługę, i przekonaj się że ona jest właśnie dla Ciebie
Przykład zrealizowanego wirtualnego spaceru dla firmy Netamo opublikowanego w mapach Google Street View