Internetowy showroom, czyli wirtualny spacer z prezentacją widocznego asortymentu
Interaktywny internetowy showroom
Internetowe sklepy są nieodłączoną częścią handlu. Oferują najwyższy standard obsługi klienta. W dziedzinie prezentacji produktu przewyższają sklepy tradycyjne o lata świetlne. Sklepy internetowe dysponują showroomami, które umożliwiają zapoznanie się z towarem w domu lub w każdym innym miejscu – wystarczy dostęp do internetu. W sklepach internetowych jest więcej produktów do wyboru niż w stacjonarnych. Większość internautów potwierdza powyższą obserwację.
Moc internetu w robieniu zakupów
Sklepy internetowe przeżywają gigantyczny rozkwit. W końcu wpisują się w najważniejsze cele, dla których internauta ogląda internet – przeglądanie ofert to zdobywanie informacji o produktach, rozrywka i okazja do zakupów. Sklepy internetowe inwestują w ciekawe sposoby przeglądania ofert, bo jest sposób na przyciągnięcie uwagi klienta. Interesującą formą prezentacji jest internetowy schowroom, który ukazuje cały sklep. Internauta może przybliżać lub oddalać obraz. Można do niego dodać opisy towarów i filmiki z You Tube, co podnosi atrakcyjność przekazu.
Sklep bez zabezpieczeń
Sklep internetowy, nawet z bardzo atrakcyjnym towarem nie posiada zabezpieczeń. Zapoznając się z ofertą przy pomocy internetowego showrooma, klient nie ma możliwości dotykania towaru, chociaż opcje narzędzia, jakim jest showroom, dają lepsze możliwości zapoznania się z towarem niż dotyk. Aby dokładnie zobaczyć produkt wystarczy kliknąć w internetowym showroomie przy wybranej rzeczy opcję „przejdź do sklepu” i zapoznać się dokładnym opisem. Klient otrzymuje propozycję innych rzeczy, które może kupić.
Opis przedmiotów w showroomach
Internet daje o wiele większe możliwości opisu towaru niż gazetki w tradycyjnych sklepach. Wystaczy klinkąć w daną rzecz. W internetowym opisie są informacje o właściwościach, rozmiarach, zastosowaniu, łączeniu z innymi przedmiotami i sposób wykorzystania.
Zalety sklepów internetowych
Zaletą internetowego showromu jest brak sprzedawcy, który od progu sklepu „chce pomóc”. W sklepach internetowych to klient decyduje, kiedy i co chce zobaczyć, sam przegląda towar i może dokonać wyboru towaru bez nacisku sprzedawcy i pytań, czy nie pokazać innej rzeczy w danym asortymencie. Czas na zastanowienie jest nieograniczony. Można porównać opisy i ceny w innych internetowych showroomach i na podstawie wykonanego rozeznania dokonać wyboru najciekawszej oferty. Polacy lubią przeglądać towar w różnych sklepach. Internetowe showroomy to wygoda – nie trzeba biegać po całym mieście, aby zobaczyć ten sam produkt w kilku sklepach. To oszczędność cennego czasu, paliwa, pieniędzy na benzynę/gaz lub na bilet komunikacji publicznej. Możliwość przybliżania towaru daje pewność, że dana rzecz nie ma żadnych ukrytych wad, które mogłyby być nieprzyjemnym zaskoczeniem po otwarciu paczki.
Prezentacja widocznego asortymentu
Wirtualny spacer to najlepszy sposób prezentacji widocznego asortymentu. Pozwala na doskonałe wyeksponowanie mebli, elektroniki, odzieży, biżuterii. Widz może przybliżyć produkt i dokładnie widzi kolor, wzór, fakturę, posiadane funkcję ( w przypadku elektroniki). Wirtualny spacer ma jeszcze jedną ważną zaletę -klient nie może stwierdzić, że nie wiedział, co kupuje, bo nie widział na „żywo” towaru. Internetowy showroom dokładnie odzwierciedla wygląd przedmiotu. Jest bardzo przydatny we wszystkich branżach. Internauci coraz częściej wybierają ten sposób prezentacji towaru, ponieważ można na nim zobaczyć więcej szczegółów niż na statycznym zdjęciu.
Eksperci od biznesu są zgodni – sklepy internetowe przeżywają dynamiczny rozwój i rośnie konkurencja. Obniżanie cen to trochę za mało, aby zwrócić uwagę coraz bardziej wymagającego odbiorcy. Kluczem w dotarciu do klienta jest atrakcyjna wizualnie prezentacja towaru i jego wyczerpujący opis. Sklepy internetowe są równorzędnym graczem w stosunku do stacjonarnych punktów sprzedaży. Wynika to z preferencji klientów – część lubi zakupy internetowe, inni wolą kupować w tradycyjnych sklepach.
Zobacz przykłady realizacji – internetowy showroom w technologii Matterport