Jak zaoszczędzić czas i sprzedać więcej nieruchomości dzięki wizualizacji wnętrz
Celem każdego biura nieruchomości czy też dewelopera jest sprzedaż jak największej ilości mieszkań i domów, czyli osiągnięcie możliwie najwyższych zysków. W tym celu firmy nieustannie ulepszają jakość swoich usług oraz starają się przyciągnąć coraz większą liczbę potencjalnych klientów. Wiele czasu jednak tracą na osoby niezbyt zdecydowane. Zdjęcia i filmiki nie oddają w pełni rzeczywistości i być może wkrótce odejdą do lamusa, a usługa wizualizacji wnętrz 3D stanie się standardem także w Polsce. Nie zaszkodzi z całą pewnością dowiedzieć się jak wirtualne spacery mogą pomóc biuru nieruchomości w sprzedaży domów i mieszkań.
Dlaczego zdjęcia i filmiki nie mają szans z prezentacjami 3D?
Kiedyś musiały wystarczyć plany budynku, teraz jednak klient jest zasypywany zdjęciami i filmikami przykładowych realizacji projektu, a także propozycjami wystroju wnętrz. Warto jednak zauważyć, że wszystkie te metody prezentują płaskie przedstawienie rzeczywistości. Dla większości klientów problemem może być ocenienie rzeczywistej wielkości i przestronności pomieszczeń. Dodatkowo, wielu fotografów, często na wyraźne życzenie biur, używa programów do edycji zdjęć. Fotografie i filmiki wykonuje się również w odpowiednim miejscu pomieszczenia, pod właściwym kątem, tak, aby wyeksponować wszystkie atuty nieruchomości, a nawet przedstawić ją lepiej niż wygląda w rzeczywistości. Choć z pozoru takie idealne obrazki przyciągają klienta, to jednocześnie wiele osób nie decyduje się na zakup po obejrzeniu nieruchomości, gdyż ich oczekiwania rozmijają się z rzeczywistością.
Prezentacja 3D minimalizuje możliwość „poprawiania” rzeczywistości, a jednocześnie pokazuje dużo więcej szczegółów pomieszczenia niż tradycyjne zdjęcia i filmiki. Odwzorowane zostają wszystkie wymiary, zachowana zostaje również głębia pomieszczenia. Wirtualny spacer umożliwia klientowi obejrzenie całego pomieszczenia, ponieważ wykorzystywana do projektu kamera 3D obraca się o 360°, co pozwala na zwiedzenie każdej części pokoju. Klientowi łatwiej podjąć decyzję o umówieniu się na oglądanie nieruchomości, jeśli dokładnie wie, czego może się spodziewać. Często takie spotkania są jedynie formalnością i cały proces sprzedaży zajmuje znacznie mniej czasu.
Jak przygotować się do wizualizacji wnętrz 3D?
Kamera 3D skanuje pomieszczenie z niezwykłą precyzją, dlatego przed jej uruchomieniem warto odpowiednio przygotować pomieszczenie. Zaleca się wybór dnia, w którym naturalne oświetlenie mieszkania daje najatrakcyjniejszy i najbardziej wiarygodny efekt. Koniecznie należy również zadbać o porządek w mieszkaniu lub domu, a także dopracować wszystkie elementy wystroju wnętrz, które mogą sprawić, że dom będzie wydawał się przytulniejszy czy też bardziej nowoczesny. Ze względu na fakt, iż kamera rejestruje każdy fragment pomieszczenia, należy upewnić się, że wszystkie niedociągnięcia zostały usunięte. Warto również przetestować kamerę w celu wybrania najlepszego miejsca do ustawienia jej w pomieszczeniu, tak, żeby ważne elementy pokoju nie zostały np. zasłonięte przez meble.
Prezentacja 3D udostępniana publicznie czy prywatnie?
Zapisany przez kamerę obraz jest przesyłany za pomocą specjalnej aplikacji na serwer firmy zajmującej się tworzeniem modeli wnętrz, która następnie udostępnia biuru nieruchomości prezentację gotową do pobrania. To od biura zależy czy zdecyduje się na publikację wirtualnego spaceru w Internecie w trybie dostępnym dla wszystkich, którzy odwiedzą jego stronę internetową lub portale społecznościowe, czy też prezentacja 3D będzie udostępniana wyłącznie wybranym osobom zainteresowanym ich ofertą. Choć zachowanie pewnego stopnia prywatności może chronić przed wykorzystaniem przez konkurencję pomysłów naszego biura, to jednocześnie potencjalni klienci nie mają swobodnego dostępu do innowacyjnej usługi, a jej zalety i skuteczność nie zostają w pełni wykorzystane.
Polecamy również zapoznać się z naszą ofertą
- usługi dronem wzbogacisz ofertę o zdjęcia nieruchomości z lotu ptaka
- film promocyjny, przedstaw osobiście nieruchomość w postaci filmu wideo