Bardzo duża konkurencja w każdej branży sprawia, że firmy muszą szukać nowych sposobów dotarcia do klienta. Najlepszą formą kontaktu jest bezpośrednie spotkanie. Eventy, targi , wystawy są doskonałą okazją do pokazania swoich wyrobów,czy usług, do pochwalenia się osiągnięciami, zaprezentowania nowych rozwiązań i najnowocześniejszych technologii. To znakomity moment, żeby zaprezentować się szerzej publiczności, zaskoczyć widzów/ organizatorów, zdobyć nowe kontakty biznesowe. Współczesna prezentacja na targach nie polega na rozdawaniu tysięcy ulotek, cukierków, czy degustacji produktów lub pokazaniu klientowi jak coś działa. Widzowie oczekują większych efektów, wizualizacji najbliższych planów rozwoju firmy. Poza tym targi trwają zaledwie kilka dni. Dlatego ważne jest to, aby klienci, którzy nie byli na targach też mogli zapoznać się z targową prezentacją.
Zdjęcia panoramiczne 360 na targach
Rozwój technologii nie zmienił jednej podstawowej zasady prezentacji stoiska na targach/eventach. Trzeba zaskoczyć odbiorcę, pokazać się z jak najlepszej strony. Interesująca prezentacja to połowa sukcesu. Wzbudzi zainteresowanie widzów, potencjalnych klientów i kontrahentów. Będzie pierwszym krokiem do nawiązania długotrwałej współpracy. W celu stworzenia wspaniałego wystawowego stoiska warto skorzystać ze zdjęć panoramicznych 360. Pierwszym zastosowaniem tych zdjęć jest wizualizacja stoiska w skali 1:1. Wystarczy odpowiedni model stoiska klient za pomocą gogli może wejść w przestrzeń przewidywanego wydarzenia. Może wtedy zobaczyć scenografię, światła, logotyp, produktu, atrakcje, miejsca pracy personelu oraz ciągi komunikacyjne dla gości. Taka wizualizacja może być doskonałym testem dla stoiska przed imprezą targową lub eventową, bowiem pozwala sprawdzić gotowość stoiska do wystawienia, a w razie jakiś niedociągnięć skorygować je, zanim zostanie pokazane szerszej publiczności. Unika się w ten sposób przykrych niespodzianek, które mogą w realu popsuć event, czy wystawę targową
Narzędzia wizualizacji takie jak: filmy, zdjęcia panoramiczne, prezentacje dają nieograniczone możliwości kreatywności. Widz możne uczestniczyć w osobowej prezentacji produkt.
Narzędzie promocyjne
Wizualizację złożoną ze zdjęć panoramicznych można wykorzystać na targach. Dzięki niej stoisko przyciągnie uwagę gości – mogą się bawić, doświadczać rzeczy niedostępnych na co dzień (podróżować w kosmosie, cofnąć się w czasie do prehistorii, nurkować w głębinach oceanu, szukać skarbów w piramidach). Najważniejsze, żeby w takiej prezentacji umieścić logo firmy i w ten sposób skojarzyć pozytywne emocje, przeżycie czegoś wyjątkowego z dana firmą. To skuteczny sposób zdobycia wiernego klienta. Zdjęcia panoramiczne dają wrażenie przeniesienia do innego świata, choć tak naprawdę człowiek nie ruszył się z miejsca. Są realizacją marzenia ludzkości , aby poznać coś bez wychodzenia z domu, czy przemierzania tysięcy kilometrów. W promocji towarów i usług bardzo ważne jest dostosowanie się do potrzeb klienta. Zdjęcia panoramiczne to zupełnie nowa jakość promocji firmy. Najważniejsze jest przekonanie klienta, że dana firma jest w stanie spełnić wszystkie marzenia. Klient zauroczony prezentacją zazwyczaj chce bliżej poznać ofertę przedsiębiorstwa, a nawet nawiązać dłuższą współpracę. Eksperci od marketingu dostrzegają olbrzymi potencjał rozwojowy przekazu wizualnego. Eventy , czy targi to doskonała okazja do tego, aby zademonstrować nowe technologie i nauczyć potencjalnych odbiorców korzystania z niezwykłych możliwości rzeczywistości wirtualnej. Jeszcze kilka lat temu takie narzędzie jak rzeczywistość wirtualna pozostawało w sferze marzeń. Obecnie stało się ważnym elementem promocji i tworzenia wizerunku. Jedno jest pewne; nawet wirtualna rzeczywistość nie zastąpi kontaktu z żywym człowiekiem, rozmowy i wymiany doświadczeń. W ludzkiej naturze leży towarzyskość i może właśnie dlatego cenione są narzędzia, które zapraszają do poznania drugiego człowieka.