W branży noclegowo-hotelarskiej konkurencja jest na porządku dziennym. W miejscowościach turystycznych jest po kilkadziesiąt ofert noclegowych. Turystów co prawda nie brakuje, ale szansę na ich zainteresowanie mają jedynie obiekty z doskonałą renomą lub świetnie wypromowane. Na renomę pracuje się latami, dbając o najwyższą jakość obsługi klienta. Wypromowanie usługi noclegowej w dobie mediów społecznościowych i doskonałych technik fotograficznych, nie sprawia żadnego problemu.
Wirtualny spacer – nowy wymiar promocji
Branża hotelarska i noclegowa potrzebuje stałej promocji. Pokoje gościnne, noclegi w pensjonatach oferowane są nawet w domach właścicieli. Rozwój turystyki generuje podaż na usługi noclegowe. Obecność na specjalistycznych wyszukiwarkach, strona internetowa i media społecznościowe bez wątpienia pomagają w rozwoju biznesu, pod warunkiem, że przyciągną uwagę internautów. Osoby, które szukają miejsca wypoczynku, zazwyczaj zwracają uwagi na warunki panujące w obiekcie, teren przed domem i udogodnienia dla gości. Istotna jest także cena, możliwość przywozu zwierząt i atrakcje dla dzieci. Uwagę odbiorcy można przyciągnąć dzięki wirtualnemu spacerowi- fenomenalnej usłudze, która przyciąga wzrok internauty spacerem przez internet. Odbiorca nie musi nigdzie wychodzić, może poznać obiekt, nawet bardziej szczegółowo niż gdyby zwiedzał go, będąc w środku. Wirtualny spacer pozwala przybliżyć i oddalić obiekt, zobaczyć jedną rzecz z kilku perspektyw. Przede wszystkim bardzo dokładnie pokazuje wystrój wnętrza. Składa się ze zdjęć panoramicznych 360 stopni. Wiedz jest jakby w środku i po obejrzeniu prezentacji wie, czy chce przyjechać, czy szuka innego miejsca. Dlatego przygotowanie obiektu do fotografowania jest kluczowe. Wirtualny spacer jest wizytówką ośrodka wypoczynkowego.
Zdjęcia do ponownego wykorzystania
Wirtualny spacer to jedna z możliwych opcji promocji. Można go umieścić na stałe na swojej stronie lub na przy ofercie na specjalistycznej wyszukiwarce. Taki wirtualny spacer na pewno przyciągnie zainteresowanie potencjalnych klientów. Będzie wyróżnikiem oferty, czym atrakcyjnym dla widza. Pojedyncze ujęcia z wirtualnego spaceru – zdjęcia panoramiczne 360 stopni również mogą być reklamą. Idealnie nadają się do aktualizacji oferty na wyszukiwarkach i na portale społecznościowe, które przecież opierają się na ciągłej interakcji z klientami. Aby zasięgi były zadowalające, trzeba zachęcić internautę do oglądania strony, a więc w miarę często dodawać posty. Zdjęcia panoramiczne wykonane przy okazji tworzenia wirtualnego spaceru. Wypromują każdy element wyposażenia pokoju. Jeżeli właściciel pensjonatu chce zwrócić uwagę potencjalnego turysty na kominek w ogólnodostępnym salonie, to wrzuca na media społecznościowe zdjęcie panoramiczne przedstawiające kominek. Komentarze i zachwyt oglądających są gwarantowane. Wykupując raz usługę wirtualnego spaceru, uzyskuje się materiał reklamowy na wiele miesięcy.
Jak dodać zdjęcia panoramiczne na Facebook?
Po realizacji wirtualnego spaceru zamawiający otrzymuje wszystkie zdjęcia w formie tradycyjnych plików graficznych. Zasada ich dodawania na Facebooka firmowego niewiele się różni od wrzucania na profil tradycyjnych zdjęć: logujemy się na koncie. Klikamy opcję „Udostępnij zdjęcie lub film” następnie “Prześlij zdjęcia/lub filmy” , wybieramy zdjęcie. Podczas dodawania zdjęć w kwadratowej ikonce wyświetla się ikonka pędzla, oznaczająca, że zdjęcie zostało rozpoznane jako panorama 360. Kiedy Facebook załaduje podgląd do miniatury zdjęcia – w prawym dolnym rogu pojawi się nowa opcja – wybór startowego widoku zdjęcia 360. Po jej kliknięciu wyskoczy pogląd, który umożliwia ustawienie dowolnego widoku. Wystarczy dopisać jakiś tekst, który zachęci odbiorców do obejrzenia zdjęcia i dodać jakąś ikonkę.
Zdjęcia panoramiczne uatrakcyjniają profil pensjonatu, hotelu, czy schroniska. Można powiedzieć, że stają się marketingowym standardem, ponieważ zwiększają ruch na stronie internetowej i profilu społecznościowym.