Internet jest największą bazą informacyjną, dźwignią handlu i usług. Ofert jest tak wiele, że trzeba wyróżnić się w internecie. Oferty turystyczne, np.: miejsca noclegowe notują duże zainteresowanie. Nie wystarczy już ogłoszenie o miejscach noclegowych i jedno lub dwa zdjęcia w anonsie. Strona internetowa to również zbyt mało, aby wzbudzić uwagę internauty. Trzeba być widocznym w mediach społecznościowych i w niektórych narzędziach Google, np.: w mapach. Właściwie zbudowana promocja w internecie to klucz do sukcesu.
Dyskretna reklama w internecie
Nic tak nie denerwuje internautów, jak wszechobecne reklamy, które przeszkadzają w odbiorze wybranych treści. Użytkownik klika znak „wyłącz reklamę” i ogląda takiego przekazu. Dobra promocja w internecie musi skuteczna, ale także dyskretna. Jest to mozliwe do wykonania. Najlepszym narzędziem reklamowym w sieci są wirtualne spacery, czyli połączone w specjalny sposób zdjęcia panoramiczne. Internauta może poruszać się po danym miejscu tak, aby był w danym miejscu osobiście i wszystko dokładnie oglądał. Wirtualny spacer po obiektach noclegowych nie zakłóca odbioru innych stron, ponieważ pojawia się na mapach Google i jest wyróżniony w wyszukiwarkach. Właściciele umieszczają go we wszystkich mediach społecznościowych i na portalach ogłoszeniowych. W wielu krajach taka forma promocji miejsc noclegowych jest standardem, w Polsce to w zasadzie nowość.
Co pokazać w wirtualnym spacerze po obiektach noclegowych?
Prezentacja obiektów noclegowych, np.: pokoi gościnnych, domków, apartamentów, hoteli, a nawet pól namiotowych w postaci wirtualnego spaceru po obiekcie noclegowym to znakomity pomysł na wyróżnienie obiektu. Należy pokazać wyposażenie wnętrza: pokój z głównym akcentem na łóżko i łazienkę. Warto pokazać kuchnię, hol, ogród, miejsce na grilla i parkingi. Na stronie internetowej można wspomnieć o atrakcjach okolicy i wszystkich udogodnieniach w budynku, w którym znajdują się miejsca noclegowe. Widz, który szuka noclegów, chce zobaczyć, jak wygląda cały pokój, czy jest wygodny i funkcjonalnie urządzony oraz ładnie wykończony, np.: w pokoju nie ma uszkodzonych ścian, czy poplamionej podłogi. Wirtualny spacer po obiekcie noclegowym pokazuje wnętrze w sposób realistyczny. Internauta ma wrażenie, że faktycznie przebywa w oglądanym miejscu. Do wirtualnego spaceru po obiekcie noclegowym można dodać głos lektora, który oprowadzi odbiorcę po miejscu. Jest to dobre rozwiązanie, kiedy noclegi znajdują się w zabytkowych budynkach.
Korzyści z wirtualnego spaceru po obiekcie noclegowym
Kampania reklamowa musi przynieść firmie konkretne zyski. Korzyści z zainwestowania w wirtualny spacer po obiekcie noclegowym są wielorakie. Piękne zdjęcia wnętrz, które tworzą spacer, zachwycają zleceniodawcę i internautów oglądających materiał – fotografie ujmują każdy szczegół wnętrza. Odbiorca może je oglądać w każdym kierunku. Klient jest ciekawy, jak wygląda dany obiekt, zanim zdecyduje się skorzystać z usługi. Wirtualny spacer po obiekcie noclegowym spełnia oczekiwania widza. Zdjęcia panoramiczne są doskonałej jakości i tworzą przepiękną prezentację. Badania marketingowe potwierdzają, że wirtualny spacer zwiększa zainteresowanie obiektem. Jest to rezultat lepszego miejsca w wyszukiwarkach. Wirtualny spacer daje szansę wypromowania biznesu także w mniejszych miejscowościach, ponieważ polepsza on pozycjonowanie strony internetowej. Dodatkowo mapy Google wyznaczają trasę do obiektu noclegowego, przez co ułatwiają zainteresowanym dotarcie do wybranego miejsca.
Wirtualny spacer po obiekcie noclegowym to promocja ekologiczna – bez ulotek, wizytówek, gazetek reklamowy i rozwieszania plakatów. Jest o wiele skuteczniejszy od powyższej przedstawionych metod. Siłą reklamy w internecie jest dobór treści do wybranej grupy społecznej i duży zasięg prezentowanej oferty. Wirtualny spacer nie zostanie wyrzucony do kosza. Będzie oglądany wiele razy, a o każdym obejrzeniu właściciel zostanie powiadomiony.