Sukces firmy zależy w dużej mierze od jej promocji w internecie. To wyszukiwarka Google jest pierwszym miejscem, w którym klient szuka usługi lub produktu. Widoczność w Google oznacza, że jest duża szansa, że klient trafi na stronę danej firmy. Wirtualna wycieczka to innowacyjny sposób, który uwydatni walory firmy oraz nowocześnie zaprezentuje oferowane przez usługi. Wirtualny spacer może być wyświetlony o każdej porze, we wszystkich nośnikach internetu. To widz decyduje, kiedy obejrzy wirtualną wycieczkę.
Wirtualne wycieczki – skuteczna promocja
Badania konsumenckie wskazują, że aż 80 % internautów poszukuje usług lub towarów w internecie za pomocą wyszukiwarki Google i wybiera ofertę znajdującą się na najwyższych miejscach w wyszukiwarce. Handel i zamawianie usług przez internet powoli zaczyna wypierać tradycyjne formy handlu. Wymaga od firm zmiany podejścia w kwestii promocji i wyjścia do klienta przy użyciu nowoczesnych narzędzi multimedialnych. Najkorzystniejszą formą promocji są wirtualne wycieczki. Ciekawy materiał przyciąga uwagę odbiorcy. Zaletą wirtualnych wycieczek jest, że można je oglądać o każdej porze i w dowolny miejscu, w którym jest dostęp do internetu. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Odbiorca, który obejrzy wirtualną wycieczkę Google dowie się o firmie, instytucji, zabytku, mieście, obiekcie przyrodniczym więcej niż przeczytałby w opisie. Współczesny człowiek jest wzrokowcem i zdecydowanie woli oglądać prezentacje, filmy lub zdjęcia zamiast długiego czytania opisów. Dlatego marketingowcy zachęcają przedsiębiorców do zamawiania wirtualnych wycieczek Google.
Zalety wirtualnych wycieczek Google
Słowo wycieczka kojarzy się ze zwiedzaniem, chodzeniem, podróżowaniem. W dobie internetu, aby zwiedzać miasta, zabytki, obiekty przyrodnicze i firmy nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy dostęp do internetu i można przenieść się do dowolnego miejsca na świecie oraz rozglądać się po tym miejscu we wszystkie strony. Wirtualna wycieczka Google składa się z wielu połączonych ze sobą zdjęć tworzących wirtualną rzeczywistość. Wirtualny spacer można dołączyć do swojej wizytówki na Google Map. Mają one wielką zaletę przyciągania klientów. Wirtualny spacer pozwala klientom upewnić się, że dana firma ma odpowiedni standard i przekonuje się, że warto skorzystać z us ług danej firmy. Wirtualną wycieczkę Google można wykorzystać w social mediach – internauci uwielbią tego typu prezentacje. Ogromny rozwój technologii wirtualnej rzeczywistości jest faktem. Warto z niego korzystać i dzięki temu rozwijać swoją firmę.
Czym jest wirtualna wycieczka Google?
Coraz więcej firm dostrzega potencjał marketingowy wirtualnej rzeczywistości. Wirtualny spacer to grupa pojedynczych zdjęć panoramicznych połączonych w jedną całość. Zdjęcia są wykonywane według specjalnych wytycznych, tak, aby po połączeniu tworzyły siatkę zdjęć Następnie każde zdjęcie 360° jest odpowiednio naniesione na mapę – fotografie muszą względem siebie wskazywać takie same kierunki geograficzne. Najważniejszą zasadą jest odległość, to znaczy, że fotografie powinny być robione około 1-2 m od siebie (maksymalnie 5 m). Zdjęcia robimy “gęściej” w miejscach, na które chcemy zwrócić uwagę oglądającego, np.: przy recepcji w hotelu. Wirtualna wycieczka Google daje możliwość dokładnego oglądania wnętrza lub obiektu przyrodniczego i widz ma wrażenie, że naprawdę znajduje się w danym miejscu. Opłata za wirtualny spacer jest jednorazowa i jest to koszt fotografa, który wykona zdjęcia. Z wirtualnej wycieczki można wykonać zrzut ekranu i umieścić na portalu społecznościowym. Wirtualna wycieczka Google pomaga przełamać bariery psychiczne przed wizytą w danym miejscu, np.: u stomatologa.
Marketingowcy nie mają wątpliwości, że wirtualne wycieczki Google są kolejną wielką rewolucją w świecie multimediów. Dany obiekt można odwiedzić w każdym czasie, co ma realny wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej oraz popularność firm, instytucji, czy atrakcji turystycznych.