Na rynku nieruchomości, jeśli uda Ci się znaleźć strategię marketingową, która działa dobrze dla każdego – agenta, sprzedawcy i kupującego – jesteś na zwycięskiej pozycji. Większość tradycyjnych metod marketingu wizualnego przynosi różne efekty każdemu odbiorcy. Przez długi czas zdjęcia 2D były branżowym standardem, ponieważ dają one jednoznaczne wyniki agentom, nabywcom oraz sprzedawców – i nie dzieje się to bez przyczyny. Piękne fotografie domu mogą wzbudzić zainteresowanie i emocjonalnie zaangażować potencjalnego kupującego. Mogą one również zrobić dobre wrażenie na sprzedającym, który przekona się, że jego nieruchomość będzie przedstawiona w możliwie jak najlepszym świetle. Dzięki temu można również łatwiej znaleźć agenta nieruchomości.
Choć technologicznie kamery bardzo się rozwijają – zarówno jeśli chodzi o lustrzanki, jak i smartfony – to właśnie fotografia realna będzie nadal kluczowym elementem każdej kampanii reklamowej nieruchomości. Pamiętajmy jednak, że wciąż pojawiają się i będą pojawiać kolejne innowacje. Dziś wysokiej klasy zdjęcie nieruchomości to tylko część udanego układu pomiędzy kupującym a sprzedającym. Obecnie przyszłość tkwi w wirtualnych spacerach 3D.
Dla kupującego: ponad połowa nabywców rozpoczyna poszukiwanie domów w Internecie. Coraz więcej osób szuka domu, który nie znajduje się w ich najbliższej okolicy. Wciąż rosnąca liczba tych młodych ludzi kupujących dom po raz pierwszy za pomocą narzędzi cyfrowych chciałoby poznać wygląd domu i jego atmosferę za pomocą czegoś więcej niż statyczna fotografia. Nie jest więc niczym zaskakującym, że współcześni nabywcy oczekują w ofertach sprzedażowych obecności dwóch elementów: dużych, wysokiej jakości zdjęć oraz wirtualnych spacerów po nieruchomości.
Dla pośredników nieruchomości i sprzedawców: w niedawno przeprowadzonym badaniu wśród pośredników właśnie udowodniono, że 80% spośród nich twierdzi, że ich klienci woleliby spędzać mniej czas na urządzaniu domu. Niemal tyle samo, bo 77% osób utrzymuje, że po przeprowadzonym home stagingu oraz sesji zdjęciowej dostrzegają ważne cechy domu, które wcześnie przegapili. Dzięki wirtualnym spacerom agenci oraz sprzedawcy mogą stworzyć zawsze otwarty dom, który jest idealnie wyeksponowany w 100% przypadków. Może to pomóc zwiększyć zainteresowanie nieruchomością i lepiej zakwalifikować potencjalnych klientów do interesujących ich otwartych domów.
Agenci pozyskują aż o 403% więcej potencjalnych klientów z ofert nieruchomości dzięki dynamicznym treściom wizualnym.
Tak przedstawia się rzeczywistość: duże, wysokiej jakości zdjęcia są podstawowym wymogiem dla każdego ogłoszenia na rynku nieruchomości. Dynamiczne, wirtualne wycieczki 3D mogą jednak stanowić ogromny atut, który pomoże odróżnić ogłoszenia danej agencji od konkurencji. Co więcej, udowodniono, że generują one więcej potencjalnych klientów, którzy posiadają większą wiedzę. Są oni lepiej przygotowani, ponieważ już wirtualnie odwiedzili dany dom. A agenci mogą skupić więcej uwagi na zainteresowanych, świadomych kupujących, niż na prezentowaniu nieruchomości.
Liczby potwierdzają, że droga ta prowadzi do wielu sukcesów:
- wirtualne spacery są klikane o 40% częściej, niż oferty bez nich;
- o nieruchomości prezentowane na wirtualnych spacerach częściej pytają klienci telefoniczne – nawet o 95% częściej;
- również zapytań e-mailowych o nieruchomości te jest o 65% więcej;
- wirtualne spacery generują o 49% więcej zainteresowanych potencjalnych klientów.
Powodem tych przewag jest to, że wirtualne spacery 3D angażują kupujących w sposób, w jaki słowa oraz zdjęcia nie są w stanie. Korzystają one z inteligentnej lokacji oraz poczucia własności odwołującego się do zmysłów, które zwiększa zaangażowanie emocjonalne. Dodatkowo w przeciwieństwie do oględzin danego domu, wirtualny spacer 3D pozwala przenieść się do tej domowej perspektywy niezależnie od miejsca, w jakim się znajdujemy.
Dla agentów i sprzedawców czynnik doświadczenia ma kluczowe znaczenie dla wygrywania aukcji i budowania biznesu na wysoce konkurencyjnym rynku nieruchomości. Wirtualne spacery 3D to sposób na szybkie, wydajne i ekonomiczne przedstawienie szczegółów domu, w formacie nowoczesnym, przyjemnym oraz naprawdę niezapomnianym.
Przedstawiciele agencji nieruchomości mają za zadanie być biegłymi specjalistami od marketingu, ponieważ mają stać się doskonałymi sprzedawcami. Liderzy z kolei inwestują w dynamiczny marketing nieruchomości, by zachwycać sprzedających i dostarczać kupującym nowych doświadczeń związanych z nieruchomościami w ich ofercie.
Technologie, na których bazują wirtualne spacery 3D, usprawniają obie te dziedziny, dzięki czemu można stać się bardziej konkurencyjnym uczestnikiem rynku nieruchomości oraz zyskać na skuteczności.
Rozwiązania fotograficzne 3D oraz statyczne ożywią każdą ofertę o sprzedaży nieruchomości. Wirtualny spacer dodaje niesamowite wrażenia. Jedno tylko ujęcie łączy w sobie wszystkie zalety doskonałych zdjęć oraz możliwość zanurzenia nabywców w doświadczaniu danej nieruchomości. Dzięki temu mogą one stworzyć emocjonalne oraz intelektualne połączenie z tą właśnie nieruchomością.
Wirtualny spacer nie tylko w luksusowych pięknie urządzonych domach czy mieszkaniach. Pomaga sprzedać również mieszkania zwykłe, klasyczne, do remontu, sprawdź w tym wpisie na blogu : Wirtualny spacer mieszkanie do remontu