Prezentacja widocznego asortymentu
Wirtualny spacer to najlepszy sposób prezentacji widocznego asortymentu. Pozwala na doskonałe wyeksponowanie mebli, elektroniki, odzieży, biżuterii. Widz może przybliżyć produkt i dokładnie widzi kolor, wzór, fakturę, posiadane funkcję ( w przypadku elektroniki). Wirtualny spacer ma jeszcze jedną ważną zaletę -klient nie może stwierdzić, że nie wiedział, co kupuje, bo nie widział na „żywo” towaru. Internetowy showroom dokładnie odzwierciedla wygląd przedmiotu. Jest bardzo przydatny we wszystkich branżach. Internauci coraz częściej wybierają ten sposób prezentacji towaru, ponieważ można na nim zobaczyć więcej szczegółów niż na statycznym zdjęciu.
Eksperci od biznesu są zgodni – sklepy internetowe przeżywają dynamiczny rozwój i rośnie konkurencja. Obniżanie cen to trochę za mało, aby zwrócić uwagę coraz bardziej wymagającego odbiorcy. Kluczem w dotarciu do klienta jest atrakcyjna wizualnie prezentacja towaru i jego wyczerpujący opis. Sklepy internetowe są równorzędnym graczem w stosunku do stacjonarnych punktów sprzedaży. Wynika to z preferencji klientów – część lubi zakupy internetowe, inni wolą kupować w tradycyjnych sklepach.